Miłość od pierwszego wejrzenia
Założyciele marki Mud House wyruszyli w podróż po świecie, by finalnie zakochać się do granic możliwości w Nowej Zelandii i tam zapuścić swoje korzenie. Pierwszym ich krokiem w nowym kraju było zasadzenie winnicy, drugim zaś wybudowanie domu z nowozelandzkiej ziemi. Stąd też zaczerpnięto inspirację do nazwy winiarni – „mud house” oznacza „dom z błota”. Dziś, dwie dekady po założeniu winiarni w Marlboroug firma wciąż skupia się na pokonywaniu i przekraczaniu granic.
Winnica dedykowana dwóm odmianom
Owoce wykorzystane do produkcji Mud House Marlboroug Sauvignon Rose pochodzą z winnicy The Woolshed Vineyard, której obszar około 100 hektarów obsadzony jest krzewami odmian Sauvignon Blanc i Pinot Noir. Uprawa winogorona leży blisko wzgórza, które zapewnia jej ochronę przed upalnym wiatrem i palącym słońcem a także tworzy różnice w wysokości i rodzaju gleby na terenie winnicy, co pozwala tworzyć z jej plonów bardziej złożone wino.
Owoce poddane zostały chłodnej fermentacji w kadziach ze stali nierdzewnej, aby wino zachowało świeży i owocowy aromat oraz wyraźną cierpkość.
Różowe, wytrawne, o kwiatowym aromacie
Wino jest kupażem odmian Sauvignon Blanc i Pinot Noir. Ma przyjemną, brzoskwiniowo-różową barwę. Orzeźwiający bukiet zdominowany jest aromatem białych kwiatów i czerwonych jagód, truskawek, poziomek i malin. W smaku wyraźnie wyczuwalne są owoce tropikalne i soczyste cytrusy typowe dla Sauvignon Blanc z tłem ze słodkich malin, truskawek i porzeczek charakterystycznych dla Pinot Noir. Po degustacji pozostawia w ustach orzeźwiająco-kwaskowaty posmak.
Jako aperitif, do owoców i deserów
Doskonale sprawdzi się jako aperitif przed kolacją, który pozwoli rozbudzić apetyt. Komponuje się z sałatką owocową i lekkimi deserami na bazie owocowej galaretki lub śmietanki jak na przykład pana cotta z malinami i sosem z jagód.
Stylowa butelka
Wino zostało zamknięte w smukłej butelce z jasnego szkła, przez które podziwiać można piękną barwę trunku. Butelka ozdobiona jest białym kapturem na szyjce oraz białymi etykietami. Główną ich część zajmuje duża nazwa producenta na ciemnym tle. Srebrne zdobienia oraz logotyp marki inspirowany „domem z błota” dodają butelce stylu i nonszalancji.