Free shipping Do darmowej dostawy brakuje: 250 zł *
Call Us Zadzwoń:   44 649 47 37   696 088 990

Veuve Clicquot Ponsardin Brut


LVMH
na-sylwestra na sylwestra
199,00 zł

Dostępność: Brak w magazynie

Produkt chwilowo niedostępny. Jeśli chcesz dostać wiadomość, gdy będzie dostępny, podaj swój adres mailowy.

Opis

Innowacyjna Madame Clicquot

W roku 1772 Philippe Clicquot, handlarz i właściciel winiarni postanowił otworzyć kolejną winiarnię skupioną jedynie wokół produkcji szampanów. Miał on ogromne ambicje, których nie zdążył spełnić ani on ani jego przedwcześnie zmarły syn Francois. W 1805 roku po śmierci męża i syna stery w rodzinnym biznesie przejęła wdowa Barbe Cliquot Ponsardin. Jest to jedna z pierwszych współczesnych kobiet biznesu, dzięki której w roku 1810 winiarnia wydała pierwszy szampan vintage. Zaledwie cztery lata później przebojowa Madame Clicquot pokonała blokadę kontynentalną i zdołała wysłać swoje wino do Sankt-Petersburga. Szampan został triumfalnie powitany w Rosji i był chwalony przez Puszkina, Czechowa i Gogola. Madame Clicquot zapisała się w historii winiarskiej także jako twórczyni innowacyjnego stołu do starzenia szampanów, który gwarantuje uzyskanie krystalicznie czystego wina

Tworzone metodą klasyczną

Veuve Cliquot Ponsardin Brut tworzony jest z 3 gatunków winogron pochodzących z około 60-ciu najlepszych winnic. Kompozycja stworzona zgodnie z recepturą marki wlewana jest do butelek, do których dodawana jest również niewielka ilość drożdży oraz cukru. Po zakorkowaniu butelek zaczyna się w nich proces powtórnej fermentacji, w wyniku którego wytwarzają się charakterystyczne pęcherzyki powietrza (bąbelki). Po minimum sześcioletnim okresie dojrzewania w piwnicach, kiedy w wyniku wielokrotnych degustacji dany rocznik Veuve Clicquot Ponsardin Brut jest uznany za gotowy do opuszczenia piwnic, partia butelek zostaje przygotowana do sprzedaży. 

Musujące, białe, o aromacie mirabelki, maślanej brioszki i wanilii

Wino jest kupażem trzech odmian winorośli: Pinot Noir (55%), Chardonnay (28-33%) oraz Meunier (15-20%). Wyróżnia się intensywną złotą barwą i łaskoczącym podniebienie musowaniem maleńkich bąbelków. W bukiecie dominują aromaty dojrzałych owoców, takich jak brzoskwinia, gruszka i mirabelka z nutami maślanej broszki i słodkiej wanilii. W ustach godzi ze sobą dwa przeciwstawne czynniki – intensywność owocowego posmaku i jedwabistą konsystencję. Cechuje je niezwykła świeżość i równowaga.  

Doskonały aperitif i towarzysz wykwintnych przystawek

Ten klasyczny szampan, to świetny towarzysz wszelkich uroczystości. Świeży, owocowy charakter sprawia, że jest idealnym aperitifem, lecz nie tylko. W kompozycjach kulinarnych łączy się z pieczonymi w maśle kalmarami, rybim tatarem podawanym na słonych krakersach i grillowanym łososiem z sosem cytrynowo-jogurtowym. 


Szampan „Żółta Etykieta”

Drugą, równie popularną nazwą dla szampana jest „Żółta Etykieta” (ang. Yellow Label). Kolor ten został użyty w projektach etykiet marki po raz pierwszy w roku 1877, kiedy intensywne kolory na rynku winiarskim były czymś zupełnie niezwykłym. Tego samego roku żółte etykiety zostały zarejestrowane jako znak towarowy marki Cliquot i do dziś stanowią najbardziej rozpoznawalny symbol winiarni.

Intensywnie żółta etykieta skomponowana jest ze smukłą butelką z ciemno-zielonego szkła i złotym eleganckim kapturem na szyjce. Na tradycyjnej etykiecie widnieje nazwa marki i logotyp, którym jest herb z kotwicą i pierwszymi literami nazwy oraz nazwa trunku na zamaszystym podpisie Madame Cliquot Ponsardin.


Dodatkowym opakowaniem jest eleganckie prostokątne pudełko także w intensywnym żółtym kolorze, które odpowiada stylem etykiecie umieszczonej na butelce. Główne miejsce zajmuje podpis Madame Cliquot, a pod nim widnieją informacje na temat winiarni i szampana. 

Opis

Innowacyjna Madame Clicquot

W roku 1772 Philippe Clicquot, handlarz i właściciel winiarni postanowił otworzyć kolejną winiarnię skupioną jedynie wokół produkcji szampanów. Miał on ogromne ambicje, których nie zdążył spełnić ani on ani jego przedwcześnie zmarły syn Francois. W 1805 roku po śmierci męża i syna stery w rodzinnym biznesie przejęła wdowa Barbe Cliquot Ponsardin. Jest to jedna z pierwszych współczesnych kobiet biznesu, dzięki której w roku 1810 winiarnia wydała pierwszy szampan vintage. Zaledwie cztery lata później przebojowa Madame Clicquot pokonała blokadę kontynentalną i zdołała wysłać swoje wino do Sankt-Petersburga. Szampan został triumfalnie powitany w Rosji i był chwalony przez Puszkina, Czechowa i Gogola. Madame Clicquot zapisała się w historii winiarskiej także jako twórczyni innowacyjnego stołu do starzenia szampanów, który gwarantuje uzyskanie krystalicznie czystego wina

Tworzone metodą klasyczną

Veuve Cliquot Ponsardin Brut tworzony jest z 3 gatunków winogron pochodzących z około 60-ciu najlepszych winnic. Kompozycja stworzona zgodnie z recepturą marki wlewana jest do butelek, do których dodawana jest również niewielka ilość drożdży oraz cukru. Po zakorkowaniu butelek zaczyna się w nich proces powtórnej fermentacji, w wyniku którego wytwarzają się charakterystyczne pęcherzyki powietrza (bąbelki). Po minimum sześcioletnim okresie dojrzewania w piwnicach, kiedy w wyniku wielokrotnych degustacji dany rocznik Veuve Clicquot Ponsardin Brut jest uznany za gotowy do opuszczenia piwnic, partia butelek zostaje przygotowana do sprzedaży. 

Musujące, białe, o aromacie mirabelki, maślanej brioszki i wanilii

Wino jest kupażem trzech odmian winorośli: Pinot Noir (55%), Chardonnay (28-33%) oraz Meunier (15-20%). Wyróżnia się intensywną złotą barwą i łaskoczącym podniebienie musowaniem maleńkich bąbelków. W bukiecie dominują aromaty dojrzałych owoców, takich jak brzoskwinia, gruszka i mirabelka z nutami maślanej broszki i słodkiej wanilii. W ustach godzi ze sobą dwa przeciwstawne czynniki – intensywność owocowego posmaku i jedwabistą konsystencję. Cechuje je niezwykła świeżość i równowaga.  

Doskonały aperitif i towarzysz wykwintnych przystawek

Ten klasyczny szampan, to świetny towarzysz wszelkich uroczystości. Świeży, owocowy charakter sprawia, że jest idealnym aperitifem, lecz nie tylko. W kompozycjach kulinarnych łączy się z pieczonymi w maśle kalmarami, rybim tatarem podawanym na słonych krakersach i grillowanym łososiem z sosem cytrynowo-jogurtowym. 


Szampan „Żółta Etykieta”

Drugą, równie popularną nazwą dla szampana jest „Żółta Etykieta” (ang. Yellow Label). Kolor ten został użyty w projektach etykiet marki po raz pierwszy w roku 1877, kiedy intensywne kolory na rynku winiarskim były czymś zupełnie niezwykłym. Tego samego roku żółte etykiety zostały zarejestrowane jako znak towarowy marki Cliquot i do dziś stanowią najbardziej rozpoznawalny symbol winiarni.

Intensywnie żółta etykieta skomponowana jest ze smukłą butelką z ciemno-zielonego szkła i złotym eleganckim kapturem na szyjce. Na tradycyjnej etykiecie widnieje nazwa marki i logotyp, którym jest herb z kotwicą i pierwszymi literami nazwy oraz nazwa trunku na zamaszystym podpisie Madame Cliquot Ponsardin.


Dodatkowym opakowaniem jest eleganckie prostokątne pudełko także w intensywnym żółtym kolorze, które odpowiada stylem etykiecie umieszczonej na butelce. Główne miejsce zajmuje podpis Madame Cliquot, a pod nim widnieją informacje na temat winiarni i szampana. 

Opakowania

poprzednie
następne