Wino od czołowej enolożki w kraju
W 2005 roku dwaj pasjonaci wina, Mikołaj Tyc i Mirosław Jaxa Kwiatkowski postanowili odnowić polską tradycję winiarską zakładając własną winnicę. Do roku 2008 trwały poszukiwania najlepszej lokalizacji pod uprawę winogron, a gdy znaleziono pola klasztoru Kamedułów dr hab. Piotr Gruba z Uniwersytetu Rolniczego poświęcił cały 2009 rok na badanie gleby i przygotowywanie jej pod winnicę. W 2010 roku zasadzono w końcu 52 tysiące sadzonek winorośli, za których odpowiednie nasadzenie odpowiadał Krzysztof Górka i jego firma Viticultura. W 2012 roku wyprodukowano w winiarni mieszczącej się w budynkach gospodarczych klasztoru pierwsze butelki wina od marki Srebrna Góra. Od tamtej pory pieczę nad produkcją sprawuje najlepsza polska enolożka Agnieszka Rousseau.
Fermentowane w stali
Zbiór owoców odbył się 3 października. Moszcz winny pierw został poddany maceracji na skórkach przez 10 dni, a następnie fermentacji w kadzi ze stali nierdzewnej. Wino zostało zabutelkowane przez filtracji.
Czerwone, wytrawne, o aromacie owoców lasu i leśnej ściółki
Wino postało w 100% z owoców szczepu Regent. Ma intensywnie rubinową barwę z jasno-czerwonymi refleksami. W nosie pierwsze skrzypce grają aromaty malin, czerwonych porzeczek i czereśni, następnie ujawniają się aromaty jagód, jeżyn i wiśni z niuansem śliwki. W tle subtelny kompot z suszu owocowego i leśna ściółka. W ustach jest intensywne i wyraziste z dobrze zaznaczonymi lecz wciąż przyjemnymi taninami.
Kuchnia włoska i czerwone mięso
Wspaniały trunek do łączenia z tradycyjną kuchnią włoską, jak pizza z salami i mozzarellą, klasyczne spaghetti bolognese czy ravioli z gęsiną w sosie pomidorowym. Skomponuje się także z grillowanym mięsem, np. żebrem wołowym w marynacie z czosnkiem i ziołami i różnymi gulaszami, np. gulaszem wieprzowym z białą fasolą i pieczarkami. Najlepiej posmakuje delikatnie schłodzone do temperatury 15-16⁰C.
Nowoczesność typowa dla marki Srebrna Góra
Klasyczna butelka wykonana została z czarnego, połyskującego szkła i ozdobiona prostym kapturem na szyjce oraz szeroką etykietą w dolnej części. Tło etykiety utrzymane jest w dwóch odcieniach granatu. Mieszczą się na niej: logotyp producenta, którym jest srebrny trójkąt imitujący górę i nawiązujący do nazwy winnicy, nazwa marki i wina oraz miejsce i data produkcji trunku. Połączenie kolorów granatu, czerwieni i srebra oddaje nowoczesność i elegancję wina.