Nowoczesność z tradycją
Marion Ebner rozpoczęła winiarską karierę w wieku 16 lat, a do dziś zyskała sławę, jako jeden z najbardziej intrygujących młodych winiarzy w kraju. Manfred Ebenauer to znany miłośnik tradycji, pochodzący z rodziny, która od 14 pokoleń zajmuje się uprawą winorośli i produkcją wina. Razem, jako małżeństwo i jako wspólnicy, stworzyli niezwykłą markę winiarską Ebner-Ebenauer, która łączy w sobie nowoczesny charakter Marion i zamiłowanie do tradycji Manfreda.
Reprezentant regionu Weinviertel
Owoce, które tworzą to wino pochodzą z winnic rozmieszczonych w różnych częściach regionu, dzięki czemu trunek doskonale odzwierciedla jego charakter. Winnice uprawiane są jedynie naturalnymi metodami. Moszcz winny macerowany jest przez 5 godzin ze skórkami, a następnie jest tłoczony i poddany fermentacji ze specjalnie hodowanymi drożdżami. Spędza trzy miesiące na drobnym osadzie, a następnie jest filtrowane i leżakowane przez jakiś czas w zbiorniku ze stali nierdzewnej do czasu rozlewu do butelek.
Białe, wytrawne, o intensywnym aromacie gruszki
Wino stworzono w 100 % z owoców szczepu Gruner Veltiner. Charakteryzuje się przyjemną dla oka jasno-złotą barwą. W bukiecie dominuje aromat zielonej gruszki z delikatnie mineralną nutą i niuansem przypraw w tle. W ustach smak soczystego jabłka wzbogacony jest pikantnością białego pieprzu i korzennych przypraw, a wyraźna mineralność dodaje orzeźwienia.
Do ryb, sałatek i świeżych serów
Najlepiej skomponuje się z letnimi sałatkami na bazie świeżych warzyw, np. sałatką Szopską lub grillowanymi rybami, jak dorsz z dodatkiem soku z cytryny i świeżej kolendry. Wspaniale łączy się z białymi i świeżymi serami oraz twarogami, warto więc zestawić kieliszek z tostem z twarogiem i łososiem. Serwuj schłodzone do temperatury około 12-14⁰C.
Charakterystyczny design
Smukła butelka z czarnego błyszczącego szkła i nowoczesny design etykiety to znaki rozpoznawcze marki. Szyjkę zdobi prosty czarny kaptur, a dolną część butelki – wąska etykieta w kolorze betonu z tradycyjnymi ozdobami ściennymi z dawnych czasów. Po środku etykiety znajduje się duży logotyp winiarni – dwie litery „E” symbolizujące oba nazwiska założycieli. Pod logotypem widnieje nazwa marki, a na samym dole nazwa odmiany, z której wino wyprodukowano.