Free shipping Do darmowej dostawy brakuje: 299 zł *
Call Us Zadzwoń:   44 649 47 37   696 088 990

Carlo Rossi i pierwsze telewizyjne reklamy wina

Carlo Rossi to jedna z najpopularniejszych marek winiarskich na świecie, która świeci triumfy nieprzerwanie od lat 70. ubiegłego wieku! Szerokie grono miłośników pojawia się bardzo szybko w każdym kraju, do którego dociera – tak było w ojczyźnie firmy, czyli U.S.A, a także w Polsce, gdzie obecnie plasuje się w pierwszej 5-ce najbardziej znanych win. Za sukcesem marki stoją przystępne w degustacji i cenie wina oraz doskonała strategia marketingowa.

Od sprzedawcy do znawcy

Założycielem marki był Charles Carlo Rossi, winiarski znawca z Kalifornii, który wiedzę o winach i umiejętności zdobywał pracując jako sprzedawca wina w specjalistycznych sklepach. Przygodę z branżą rozpoczął w 1953 roku, jako zupełny laik, a pod koniec życia był już prawdziwym znawcą. W roku 1974 Charles ożenił się z dziewczyną pochodzącą z rodziny o długich tradycjach winiarskich, posiadającej własne winnice i winiarnie. Wchodząc do rodziny Gallo Charles rozpoczął pracę w rodzinnej winiarni E. & J. Gallo Winery. Kilka lat później dzięki zdobytemu doświadczeniu Charles wydał własną linię wina nazwaną od jego imienia – Carlo Rossi. Dzięki ogromnej popularności jaką cieszyła się kolekcja Charles w szybkim czasie przeszedł od sprzedawcy do prekursora winiarskiego. Wina Carlo Rossi były często wybierane ze względu na ich codzienny charakter, przystępny w degustacji smak oraz doskonałą proporcję jakości do ceny.

Jak telewizja zmieniła winiarstwo

Ogromny wpływ na popularność marki Carlo Rossi miała również nietuzinkowa kampania marketingowa, na którą zdecydował się Charles. W tamtych czasach reklamy wina praktycznie nie istniały, a co dopiero w telewizji! Kiedy więc pojawiła się w niej reklama Carlo Rossi z samym Charlesem polecającym swoje wina, zrobiła prawdziwą furorę. Dzięki niespotykanej dotąd metodzie reklamy Carlo Rossi stała się 2-gą najczęściej wybieraną marką winiarską w U.S.A., a sama kampania marketingowa otworzyła nowe możliwości dla całego winiarskiego świata. Reklamy wina z Charlesem stały się równie kultowe, co jego najsłynniejsze powiedzenie: „Lubię mówić o winie, ale wolę je pić”.

W Polsce marka zadebiutowała w 1999 roku i zdobyła popularność równie szybko, co w Kalifornii, gdzie powstała. Szeroka gama kolekcji – od win wytrawnych do słodkich oraz intensywnie owocowe aromaty wpisały się w gusta Polaków, których większość jest wielkimi entuzjastami słodkich i owocowych smaków.

Wina z Kalifornii

Kalifornia to jedna z winiarskich potęg świata, która pod względem wielkości upraw winorośli plasuje się na zaszczytnym 4 miejscu! Pierwsza winnica w regionie powstała w 1769 roku za sprawą przyjazdu i zamieszkania w tym miejscu hiszpańskich mnichów. Od tamtego czasu Kalifornia musiała sobie poradzić z wieloma przeszkodami, by móc dziś dumnie nosić nazwę jednego z najważniejszych regionów winiarskich świata. Pierw winnice zaatakowała plaga filoksery, czyli zabójczego dla krzewów grzyba, który zdziesiątkował uprawy. Później rząd wprowadził prohibicję dosłownie zerującą produkcję alkoholu w kraju, a następnie wybuchła II wojna światowa, podczas której ucierpiał cały świat, a branże takie, jak winiarstwo odeszły w zapomnienie. Po zakończeniu wojny Kalifornia zaczęła powracać do branży sadząc nowe winnice, otwierając nowe winiarnie i zdobywając coraz więcej doświadczenia eksperymentując z winifikacją i uprawami, a także obserwując winiarzy z tzw. Starego Świata. Kalifornia ma naturalne warunki do uprawy winogron – zróżnicowane mikroklimaty pozwalające na tworzenie bardzo różnorodnych win, od chłodnych obszarów przypominających Burgundię aż do ciepłych krain porównywanych do Doliny Rodanu. Najważniejszymi obszarami produkcji wina w Kalifornii są Napa Valley oraz Central Coast. Do najpopularniejszych odmian winorośli należą Zinfandel, Cabernet Sauvignon, Syrah, Pinot Noir, Merlot i Cabernet Franc, natomiast z białych win są to Chardonnay oraz Sauvignon Blanc.

Carlo Rossi – Kalifornia w butelce

Wszystkie wina z kolekcji Carlo Rossi produkowane są z winogron uprawianych w Kalifornii. Są wśród nich słodkie wina, takie jak Carlo Rossi Sweet Red o aromacie czerwonych owoców i wanilii czy Carlo Rossi Sweet Pink z nutami truskawek, poziomek i kwiatów. Dla osób lubiących bardziej wytrawne wina czekają Carlo Rossi Semi Dry Pink o rześkim smaku wiśni lub Carlo Rossi Semi Dry White z subtelnym aromatem jabłek i cytrusów.