Winiarskie ambicje Magreza
Bernard Magrez rozpoczął swoją winiarską historię już w wieku 16 lat, porzucając szkołę i rozpoczynając pracę jako handlarz winem. Młody Magrez od pierwszych lat pracy odznaczał się wyjątkową ambicją i znajomością rynku, dzięki której sukcesywnie zdobywał kolejne szczeble kariery. Dziś jest właścicielem aż 40 winnic w całej Francji oraz 8 w innych krajach świata. Prowadzi je wraz z synem i córką, którzy odznaczają się równie dużą ambicją, co ich ojciec.
La Tour Carnet
Posiadłość La Tour Carnet została umieszczona w klasyfikacji Grand Crus z 1885 roku. Winnice wyróżniają się różnorodnością terroir, a każda z działek została dokładnie zbadana, tak by każda z uprawianych odmian została nasadzona w najlepszym dla siebie miejscu. Owoce uprawiane są w tradycyjny sposób, a produkcja wina jest niezwykle staranna. To wszystko sprawia, że wina od Bernarda Magreza są unikalne i wyjątkowe.
Ręczne zbiory i staranna produkcja
Pierwsze sortowanie owoców odbywa się jeszcze w winnicy, a kolejne ręczne sortowanie na specjalnym stole do sortowania. Przed winifikacją owoce są schładzane do 8⁰C, a następnie poddane fermentacji w dębowych i betonowych kadziach w temperaturze 28⁰C. Maceracja trwa od 25 do 32 dni. Na koniec wino leżakuje w dębowych beczkach, w 30 % nowych, przez 16 miesięcy.
Czerwone, wytrawne, o aromacie owoców, skóry i tytoniu
Wino jest kupażem trzech szczepów: Merlot (92%), Cabernet Sauvignon (9%) i Petit Verdot (1%). Ma piękną rubinową barwę z jasnymi refleksami. W bukiecie dominują aromaty czerwonych owoców: malin, czerwonych porzeczek i dojrzałych wiśni, a w tle łączą się ze sobą nuty skóry i tytoniu. W ustach wyraziste taniny zamknięte są w jedwabistej konsystencji o eleganckim posmaku czerwonych porzeczek. Doskonała równowaga i delikatna nuta ziemistości nadaje mu unikalnego charakteru.
Dla miłośników czerwonego mięsa
Doskonały towarzysz wszelkich dań na bazie wyrazistego w smaku czerwonego mięsa – steków z wołowiny argentyńskiej w sosie z czerwonym pieprzem, pieczenią jagnięcą z czosnkiem i gałązkami tymianku lub pieczoną sarną z marmoladą z borówek.
Francuska elegancja
Klasyczny kształt butelki i czarne szkło wspaniale skomponowały się z eleganckim i minimalistycznym designem etykiety. Niewielka prostokątna etykieta o zaokrąglonych rogach ma biało-perłowe tło, a na nim rysunek przedstawiający posiadłość La Tour Carnet, nazwę trunku i rok jego produkcji oraz podpis Magreza. Pod nią widnieje jeszcze jedna mniejsza etykieta o czarnym tle z nazwą producenta oraz logotypem, którym są dwa skrzyżowane ze sobą złote klucze papieskie. Całości dopełnia złoty kaptur na szyjce.